Servírovací teplota
7 °C
Obsah alkoholu (% obj.)
4,7 %
Autor Receptury
Jan
Špaček
Vrchní sládek
Zdeněk
Lux
Hořkost
26 BU
Barva
16 EBC
Původ
V Praze
na Smíchově
staropramen-11-big.png

Staropramen Jedenáctka

Ležák Staropramen 11 použitím 3 druhů sladu a 7 druhů chmelů získal unikátní zlatavou barvu, plnou chuť a příjemné chmelové aroma.

cena-zlata-pecet.png cena-beer-challenge.png

Historie Jedenáctky

1.

Sen o novém druhu

Podsládek pivovaru Staropramen Jan Špaček měl velký sen. Chtěl uvařit své vlastní pivo, které by obohatilo tradiční druhy Smíchovského pivovaru o novou chuť. A nezůstalo jen u snění. V roce 2010 uvařil první várku podle své receptury.

2.

Bude to jedenáctka, ale jinak

Při rozhodování o novém druhu měli v pivovaru jasno. Na trh chtěli uvést jedenáctku, ale rozhodli se uvařit si ji po svém. A tak namísto receptury, která se používá na výrobu desetistupňového piva Staropramen Smíchov a dvanáctistupňového piva Staropramen Ležák, vytvořili recepturu zcela novou a naprosto unikátní.

3.

Inovace a tradice jdou ruku v ruce

Jak už to u vysněných projektů bývá, hlavní sládek nové jedenáctky Jan Špaček nechtěl ponechat nic náhodě. Při přípravě první várky použil hned sedm druhů chmelu a tři druhy sladu. Navzdory netradičním surovinám ale zachoval tradici Staropramenu. Rozhodl se tak pro typickou technologii čtyřnásobného chmelení.

4.

Odvážná receptura

Že sládek věděl, co dělá, se ukázalo záhy. Netradiční použití karamelového sladu ve spojení se světlým pivem a klasičtějším českým a bavorským sladem pivu dodalo pivu zajímavou chuť a vůni. Hned u první ochutnávky bylo poznat, že je zcela unikátní. Lehce karamelový nádech, po kterém následuje hořkosladká chuť k jeho pití přímo vybízel.

5.

Povedlo se!

Jak se patří u nového druhu, nejdřív ho museli otestovat ti nejpovolanější. Hned po první ochutnávce se pivovarští shodli, že se nové pivo povedlo. Výborně dopadly i další testy naslepo, kde se nové pivo těšilo nesmírné oblibě. Padlo tedy rozhodnutí. Je čas představit novou jedenáctku zákazníkům.

6.

Nová jedenáctka má úspěchy

Jen co se nová jedenáctka dostala na trh, zákazníci ji vzali za svou. Svědčil o tom jak zájem v hospodách, tak jejich reakce na slavnostním uvádění, kde jim ho představil přímo Jan Špaček. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat ani v soutěžích. Hned v následujícím roce po uvedení na trh vyhrála první cenu ve své kategorii v soutěži Pivní pečeť a stejné ocenění získala v roce 2015 v soutěži České pivo.

7.

Jedenáctka patří do hospody

A jak je tomu dnes? Poptávka po jedenáctce pořád narůstá, zejména čepovaná z tanků a sudů. Z toho má sládek a tvůrce piva Jan Špaček největší radost. Podle něj jí to totiž svědčí nejvíce tam, kde je o ní největší zájem. Její chuť totiž nejlépe vynikne právě v hospodě.

VYBER SI PIVO

sp-svetly-1.png
sp-11-1.png
sp-lezak-1.png
sp-nefiltr-1.png
sp-granat-new.png
sp-cerny-lezak-1.png
sp-decko-1.png
sp-nealko-1.png
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím cookies pro váš optimální zážitek. Další informace.